Fortsättningen.

Ja förra veckan ringde ju kuratorn några samtal och jag skulle bli kontaktad av dem. 
Igår ringde kuratorn mig igen, som vi bestämt för uppföljning. Dock så har ju jag INTE blivit uppringd av kommunen, som dom lovat. Så idag så ringde kuratorn igen till socialtjänsten och dom hade pratat länge. Problemet blir (som jag vet) att jag, som mig själv, tillhör den här kommunen men skolan ligger i en annan kommun och då ska den kontaktas. Nu vet ingen riktigt på vilket ben vi ska stå. Dom skulle iallafall ta upp mitt "fall" på vuxenavdelningen, så får jag se vad som händer sen. Kuratorn har, vänligt men bestämt, talat om för dom att jag behöver hjälp. Hjälp med just detta, men även att dra i trådar och kontakta folk.  
Det blir för mycket för mig.
Hon hade föreslagit ett möte mellan flera. Båda kommuner och lite andra. Vi får väl se. 

Jag är iallafall väldigt glad att jag fick kontakt med denna kurator! ❤️ Jag tror jag har träffat henne förut, när jag varit inlagd på sjukhuset pga diabetesen. 😊

I söndags lånade jag Ns skrivbordsstol 😉 mycket bättre än bara vanlig stol iaf. Man kan ju ha den lite högre upp, eftersom jag får så ont i armarna när jag sitter lågt och måste hålla upp dom. Gjorde fortfarande ont men bättre än vanlig stol. PLUS att den ju har hjul! 😉








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hannastruelife.blogg.se

En blogg/Instagram om livet som multisjuk i flera kroniska sjukdomar. För att SPRIDA kunskap och medvetenhet. Love!

RSS 2.0