Frustration!

Typ enda gången jag har UTROPSTECKEN!!! i rubriken.. Alltså folk.. Eller, alltså läkare... 🙄

Detta handlar alltså om när jag var inlagd med ketonförgiftningen för typ två veckor sen.. Jag skrev ju litegrann tidigare, men sen har jag varit dålig, och haft fokus på barnen så jag har inte kunnat skriva.. Men jag har ju så mycket jag vill och behöver skriva! 

Det började ju alltså med att jag fick åka ambulans till akuten med skithöga ketoner, hamnade då inte i Västerås dit jag brukar ta mig när jag åker sjukresa vid höga ketoner eftersom jag ju har min diabetessjuksköterska där också och har varit där alltid. 
Men dom skötte sig bra på akuten och sen hamnade jag på Hjärtintensiven med övervak hela tiden.  Och kombon ketoner plus ME o fibromyalgi har ju gjort att jag har varit sjukligt trött, vilket jag ju är normalt också men detta plus ketoner. Samtidigt så får man förklara gång på gång. Och det är ju inte bara EN sak som ska förklaras.. 🤔🙄😴  
Jag hade försökt förklara för ena doktorn och ändå sa han först "men du säger ju att du är 80% sängliggandes en bra dag. Vi måste ju se dom 20% som du inte är det! "... Och jag försökte förklara att när man ligger inlagd på sjukhus, MED miljoner intryck, ljud, ljus, ketoner, smärtor osv osv, så är det INTE en bra dag.( Sen kom ändå denna läkare in senare och även läkaren som jobbade i lag med honom och pratade lite närmare och dom ändrade sig verkligen sen. Eller den kvinnliga förstod hela tiden och m också in själv och pratade en stund med mig.) 

Sen kom fysioterapeuten in och då fick jag återigen förklara. Och hon visste vad ME var! Och då blev jag ju glad till en början... MEN.. Hon har inte en aning, säger jag. Hon ville få mig att gå ut och gå i korridoren och då svarade jag nej, och att det kommer slå tillbaka på mig sen. Och efter det såg jag denna notis i journalen: trots att jag förklarat och hon ju påstod sig veta vad ME är. 

Nästa dag, orkade jag inte stå emot henne hon fick mig att känna mig typ värdelös, så hon fick mig att gå ute i korridoren.. 

Och hela natten hade jag sen feberfrossa, halsont, feberkänslor, Yrsel och huvudvärk från hell.. Fick alltså PEM pga detta, precis som jag hade sagt..  Nästa dag läste jag detta i journalen : ❤️❤️

 
Sjuksköterskor och uskor har varit guld med mig. ❤️❤️

På helgen var det en jourläkare på plats som Hade FÅTT INFORMATION om min situation av ssk men ändå kunde hon inte acceptera min oförmåga till mobilisering! Hon talade om för mig :

 " Blodsocker är stabilt, men DU MÅSTE KUNNA MOBILISERA DIG INNAN DU KAN ÅKA HEM. DU SKULLE KANSKE INTE HAFT TV PÅ RUMMET, SÅ KANSKE DU HADE GÅTT MER." 

Ja, självklart skulle jag kunna gå mer om jag inte hade tv på rummet!! Eller!? Och jag som inte ens kunde titta på tvn överhuvudtaget eftersom jag var så dålig...  👏👏👏👊

MEN den gulliga Sjuksköterskan kom in och BAD OM URSÄKT SEN, och sa att hon hade förklarat för läkaren men ändå hade hon inte förstått.. ❤️

Jourläkarens nlägg i journalen och sen på mitt utskrivningspapper:





Jag berömmer de läkare och sjuksköterskor och uskor som förstått. Eller fast dom kanske inte vet eller kan om ME så har dom ju en känsla och förståelse.  ❤️ Som här under..  Omtanke! 



Sjukhus är inte anpassade efter folk med ME. Ljuset höll på att ta kål på mig bokstavligt. Fick massa symtompåslag. Hittade tillslut mina svarta mysbyxor som jag fick använda i annat syfte.   🙄😜🤩






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hannastruelife.blogg.se

En blogg/Instagram om livet som multisjuk i flera kroniska sjukdomar. För att SPRIDA kunskap och medvetenhet. Love!

RSS 2.0